Γιώργος Δαμιανός, έκθεση – έκφραση Α΄, Β΄, Γ΄Λυκείου,  θεωρία, (τελική επανάληψη πριν από τις εξετάσεις)

Μόλις κυκλοφόρησε!!! Το πιο σύγχρονο βοήθημα για την οργάνωση της εξεταστέας ύλης
Όλη η θεωρία σε 52 ερωτήσεις (τελευταία επανάληψη)
Ζητήστε το σε όλα τα βιβλιοπωλεία  ή αγοράστετο on line
(με έκπτωση και δωρεάν ταχυδρομικά) εδώ (δεκτές όλες οι κάρτες και με αντικαταβολή)
έκθεση έκφραση Α΄, Β΄, Γ΄Λυκείου
    …

Read the full story »
Α. Γλώσσα / Τέχνες

Α1. Ιστορία της Λογοτεχνίας Α2. Από τη Ζωή των Λέξεων Α3. Σύγχρονοι Λογοτέχνες Α4. Κινηματογράφος Α5. Θέατρο Α6. Φωτογραφία Α7. Ζωγραφική Α8. Μουσική Α9. Τραγούδι Α10. Μουσεία-βιβλιοθήκες Α11. Λόγος Α12. Εάν Α13. Μέση Ανατολή Α14. Ελπήνορες (άδοξοι δημιουργοί)

Β. Ιστορία

Β1. Αρχαιότητα Β2. Ιστορικά γεγονότα Β3. Ελλάδα 1821 – 1864 Β4. Ελλάδα 1940 – 1950 Β5. Ελλάδα 1967 – 1974 Β6. Ιστορικά ταξίδια Β7. Ιστορίες της Αθήνας Β8. Νυχτ. ζωή / Ιστορ. καφενεία Β9. Ιστορία του αυτοκινήτου Β10. Καστελόριζο Β11. Κύπρος Β12. Θρακικός ΑντίκΤυπος Β13. Βυζάντιο – Μεσαίωνας

Γ. Επιστήμη / Κοινωνική Ζωή

Γ1. Εκπαίδευση Γ2. Ειδική Εκπαίδευση Γ3. Θετικές επιστήμες Γ4. Ιατρική Γ5. Οικονομία Γ6. Πολιτική Γ7. Θρησκεία Γ8. Λαογραφία Γ9. Θέματα νεολαίας Γ10. Αθλητισμός Γ11. Φύση Γ12. Καλειδοσκόπιο Γ13. Πολιτικός Λόγος Γ14. Φύση και Στοχασμός

Δ. Ελληνισμός

Δ1. Ιστορία της ξενιτιάς Δ2. Θέματα αποδήμων Δ3. Καλλιτεχνική ζωή αποδήμων Δ4. Παλιννόστηση Δ5. Αλλοδαποί Ελληνόφωνοι Δ6. Η φυλή των Καλάς (Καλάσα) Δ7. Ελληνόφωνοι Κάτω Ιταλίας Δ8. ΜΜΕ Ομογένειας Δ9. Έλληνες Αμερικής Δ10. Έλληνες Αυστραλίας Δ11. Έλληνες Γερμανίας Δ12. Ξενόγλωσση Αρθρογραφία Δ13. Δημήτρης Τσαφέντας

Ε. Επικαιρότητα / free ebooks

Ε1. Επικαιρότητα Ε2. Βιβλιοπαρουσίαση Ε3. Αστικοί Μύθοι Ε4. Παυσίλυπος Λόγος Ε5. Ασήμαντα Πράγματα Ε6. Κύρια Ονόματα Ε7. Προσωπικότητες Ε8. 24grammata WebTV Ε9. Λογοτεχνικοί Διαγωνισμοί Ε10. Φωτογραφικά Albums Ε11. Free eBooks in Italiano Ε12. Ηλεκτρονικά Βιβλία (eBooks) Ε13. Free eBooks in English

Εκτυπώστε το άρθρο Εκτυπώστε το άρθρο
Στείλτε το άρθρο
Αρχική » Αρχαιότητα, Μουσική

Η Αρχαία Μουσική και ο Ύμνος του Απόλλωνα, Ι. Νικολάρα, ανατυπωμένη έκδοση 1894, εισαγωγή: Δημήτρης Σταθακόπουλος

Προστέθηκε από

βρείτε μας σε όλα τα βιβλιοπωλεία

καθώς και στο eshop του 24γράμματα / dyslexiashop.gr (δωρεάν ταχυδρομικά) εδώ

ΣΠΑΝΙΑ ΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ 1894

στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ο Φ.Π.Α.

εκδόσεις 24γράμματα / dyslexiashop.gr

Δωρεάν τα ταχυδρομικά έξοδα σε όλη την επικράτεια, ανεξάρτητα από το ποσό παραγγελίας

Υπό την προϋπόθεση ύπαρξης αποθέματος στον εκδότη

Τρόπος πληρωμής:

Αντικαταβολή (πληρώνετε μετρητά στον ταχυδρόμο με επιπλέον χρέωση 2,50€ στο σύνολο της παραγγελίας, όχι ανά προϊόν )
Όλες οι πιστωτικές κάρτες (δίχως επιπλέον χρέωση),
Paypal (δίχως επιπλέον χρέωση) ,
Tραπεζικό έμβασμα e banking (δίχως επιπλέον χρέωση)

Τίτλος: «Αρχαία Μουσική και ο Ύμνος του Απόλλωνα»

Συγγραφέας: Ιωάννης Δ. Νικολάρας

Εισαγωγικό σημείωμα: Δημήτρη Σταθακόπουλου

ISBN: 978-618-83046-4-2

Φιλολογική επιμέλεια για την εισαγωγή : Σ. Αθηναίος

Τόπος και Χρονολογία πρώτης έκδοσης: Αθήνα, 1894

Τόπος και Χρονολογία αναστατικής ανατύπωσης: Αθήνα, 2017

Σελίδες: 36 (ανατύπωση) / 40 (εισαγωγικό σημείωμα)

Διάσταση σελίδας: 14,8x21cm

Γραμματοσειρά: Calibri, 11’

Χαρτί: Σαμουά 120gr

Εκδόσεις: 24γράμματα / Γιώργος Δαμιανός

Διευθύνσεις / Κεντρική Διάθεση:

α. Πεντέλης 25α και Αίαντος 2α, Βριλήσσια, 152 35

β. Ηρώων Πολυτεχνείου 8, Αγία Παρασκευή, 153 42

Τηλ.: +30 210 612 70 74, +30 210 600 87 50

Email: info@24grammata.com

Web site / e-shop: www. 24grammata.com

Copyright © 2017 24γράμματα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Του Δημήτρη Σταθακόπουλου

Αναδιφώντας προσφάτως στο βιβλίο: «Η Αρχαία Μουσική και ο Υμνος του Απόλλωνος, Ιωάννου Δ.Νικολάρα», μου γεννήθηκε η διάθεση ν’ αναφερθώ εκ νέου σε παλαιότερες έρευνές μου (πλέον των 25 ετών) σχετικά με τη διαχρονικότητα της Ελληνικής μουσικής, τα δάνεια και τα αντιδάνεια.

Ο Ελβετός εθνομουσικολόγος Σ. Μπω Μποβύ, στο θεμελιώδες δοκίμιο του για το Ελληνικό δημοτικό τραγούδι ανακεφαλαιώνοντας τις έρευνές του διαπιστώνει ότι “… η ομαλή εξέλιξη της Ελληνικής γλώσσας και μουσικής δεν διακόπτεται ποτέ…”, συνεχίζει δε λέγοντας ότι “… η μετάβαση της αρχαίας προσωδιακής γλώσσας στην τονική Ελληνιστική έγινε ομαλά και ανώδυνα έτσι ώστε δεν άλλαξαν τα βασικά ρυθ­μικά σχήματα..” (Εκδ. Πελ/κού λαογραφικού ιδρύματος).

Ως ελάχιστα παραδείγματα των απόψεων του Σ. Μπω Μποβύ παραθέτω τα εξής:

Όταν τα σύννεφα έκρυβαν τον ήλιο, τα Ελληνόπουλα της αρχαιότητος κτυπώντας παλαμάκια του φώναζαν “‘Εξεχ’, ω φίλ’ ήλιε”, το ίδιο και σήμερα στη Σάμο τραγου­δούν σε οκτασύλλαβους τροχαϊκούς “Εβγα ήλιε, μια χαρά να πυρώσεις τα παιδιά”, ενώ τα αρχαία χελιδονίσματα (κάλαντα της ανοίξεως, ή τραγούδια του αγερμού) που έλεγαν οι αρχαίοι Ροδίτες: “… Παλάθαν συ προκύκλει εκ πίονος οίκου οίνου τε δέπα- στρον, τυρού τε κάνιστρον”, τα τραγουδούν και σήμερα ως: “Φέρε σύκα αρμαθιασμέ- να, απ’ το πλούσιο σπίτι σου, ένα κύπελλο κρασί και καλάθι με τυρί”.

Στην γνωστή στήλη του Σεικίλου, η οποία είναι του 1ου περίπου μ.Χ. αιώνα και ανακαλύφθηκε στις Τράλλεις, σημερινό Αϊδίνι της Μ. Ασίας, αναγράφεται ένα μάλλον δημοτικοφανές / λαϊκό τραγούδι της εποχής με τα εξής λόγια: “Όσον ζης φαίνου, μηδέν όλως συ λυπού. Προς ολίγον εστί το ζην, το τέλος ο χρόνος απαιτεί”. Έτσι και σήμερα η ίδια προτροπή να γλεντήσουμε δηλαδή τα νειάτα μας, απαντάται σε πολ­λά νεοελληνικά δίστιχα, όπως: “Χαρείτε νιοι, χαρείται νιες κ’ η μέρα όλο […]

Λίγα λόγια για το συγγραφέα του εισαγωγικού σημειώματος

Ο Δημήτριος Σταθακόπουλος , γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά, όπου ζει και εργάζεται ως δικηγόρος στον Άρειο Πάγο .
Σπούδασε νομικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μιλάει αγγλικά, ιταλικά,
γαλλικά και τούρκικα.
Έλαβε διδακτορικό δίπλωμα με άριστα από το Πάντειο πανεπιστήμιο (τμήμα κοινωνιολογίας της ιστορίας ), ασχολούμενος κυρίως με την οθωμανική περίοδο,
όπου και δίδαξε ως συνεργάτης του καθηγητή Νεοκλή Σαρρή.
Σπούδασε Βυζαντινή μουσική και παραδοσιακούς χορούς στον Πειραϊκό Σύνδεσμο
και είναι διπλωματούχος μαϊστωρ – μουσικολόγος με έμφαση στην παραδοσιακή μουσική.
Συγγραφέας 15 βιβλίων, πονημάτων και πλέον των 300 άρθρων με έντονη κοινωνική παρεμβατική παρουσία στα επιστημονικά και πολιτιστικά δρώμενα.