πήλινες θερμοφόρες (1ο αιώνα π.Χ – 1ο αιώνα μ.Χ)

art and science gallery.com 28art and science gallery. com
μελέτες / εργαστήρια/ e shop

go to e – shop                  http://artandsciencegallery.com/

Η Tέχνη της Eπιστήμης συναντά την Eπιστήμη της Τέχνης

Οι πήλινες θερμοφόρες έχουν το σχήμα μελών ή σημείων ανθρώπινου σώματος (πόδια, χέρια, όργανα κοιλιακής χώρας) . Εφαρμόζονταν  σε διάφορα μέλη του σώματος, με σκοπό την επιτάχυνση της κυκλοφορίας του αίματος, την πρόκληση υπεραιμίας για θεραπευτικούς σκοπούς και την ανακούφιση από τους πόνους.

Στην αρχαιότητα τις γέμιζαν με κάποιο θερμό υγρό – νερό ή ελαιόλαδο- και τις χρησιμοποιούσαν όπως τα «έμπλαστα» (έμπλαστρα και τα «θερμάσματα».  Αναφορές γίνονται στον Γαληνό (περί χροίας μορίων 4,8) και στον Ιπποκράτη (περί Χυμών 5)

Χρονολογούνται ανάμεσα στον 1ο αιων π.Χ και 1ο αιώνα μ.Χ, ενώ πιθανολογείται ότι ανήκαν σε κάποιο γιατρό. Αντίστοιχα ευρήματα βρέθηκαν στη  Χίο, Πάφο, Ρίμινι.

το πρωτότυπο του δικού μας αντίγραφου βρέθηκε στη θαλάσσια περιοχή της  ΔΕΗ Χίου. Αρχαιολογικό μουσείο Χίου

go to e – shop  http://artandsciencegallery.com/ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΙΑΤΡΕΙΩΝ

art and science gallery.com 29Περιγραφή

Πλαστικό αγγείο από ερυθρό πηλό σε σχήμα δεξιού ανθρώπινου άκρου, φυσικό μέγεθος: Υ. 15,5 Π.13 Μ.22, λεπτά τοιχώματα. Οι αγγειοπλάστες του art and science gallery.com  απέδωσαν με μεγάλη ακρίβεια τα δάκτυλα και τα νύχια του ποδιού, τονίζοντας ακόμα και τις αρτηρίες, που φαίνονταν στο πρωτότυπο. Στο  ύψος του αστραγάλου παρουσιάζει καμπύλο πλάσιμο για καλύτερη προσαρμογή. Στο ύψος του ταρσού υπάρχει κυλινδρικό στόμιο. Εκατέρωθεν αυτού υπάρχουν οι λαβές (στο πρωτότυπο σώζονται μόνο οι
λαβές)

όλα τα εκθέματα δουλεύτηκαν στο χέρι, δεν είναι πανομοιότυπα. Αποφεύχθηκε η χρήση καλουπιού για να δοθεί η αισθητική του καλλιτέχνη σε κάθε έργο ξεχωριστά

go to e – shop           http://artandsciencegallery.com/ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΙΑΤΡΕΙΩΝ

Ζωγραφική

art and science gallery.com 31Μία από τις ικανότερες ζωγράφους  στην Ελλάδα, Η Ευγενία Γεροντάρα, (μοναδική παγκοσμίως στην αναπαραγωγή  αρχαιαοελληνικών κεραμεικών) ανέλαβε να δώσει πνοή και χρώμα σε τούτο τον πηλό. Οι επιλογές της μας φέρνουν κοντά  την ελληνική αισθητική απαλλαγμένη από την τουριστική τυποποίηση

Στην αριστερή πλευρά η Γερονταρα χάραξε την αρχή του όρκου του Απόλλωνα “Ὄμνυμι Ἀπόλλωνα ἰητρὸν, καὶ Ἀσκληπιὸν, καὶ Ὑγείαν, καὶ Πανάκειαν, καὶ θεοὺς πάντας τε καὶ πάσας, ἵστορας ποιεύμενος” δεν υπάρχει στο πρωτότυπο

go to e – shop               http://artandsciencegallery.com/ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΙΑΤΡΕΙΩΝ

Product Description

study – diligence: George Damianos
creation plans: Art and science gallery.com
design material: terracotta vase (hand made)
artist:Eugenia Gerontara
dimensions:H. 15,5 W.13 L.22
edition year: 2016
prototype year: 1st c. BC – 1st c. AD
based on: from the sea north of Chios. Archaeological Museum of Chios
copyright all over the world: Art and science gallery.com

go to e – shop               http://artandsciencegallery.com/ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΙΑΤΡΕΙΩΝ

art and science gallery.com 32 logo-art-sience-gallery-50