Α. Γλώσσα / Τέχνες

Α1. Ιστορία της Λογοτεχνίας Α2. Από τη Ζωή των Λέξεων Α3. Σύγχρονοι Λογοτέχνες Α4. Κινηματογράφος Α5. Θέατρο Α6. Φωτογραφία Α7. Ζωγραφική Α8. Μουσική Α9. Τραγούδι Α10. Μουσεία-βιβλιοθήκες Α11. Λόγος Α12. Εάν Α13. Μέση Ανατολή Α14. Ελπήνορες (άδοξοι δημιουργοί)

Β. Ιστορία

Β1. Αρχαιότητα Β2. Ιστορικά γεγονότα Β3. Ελλάδα 1821 – 1864 Β4. Ελλάδα 1940 – 1950 Β5. Ελλάδα 1967 – 1974 Β6. Ιστορικά ταξίδια Β7. Ιστορίες της Αθήνας Β8. Νυχτ. ζωή / Ιστορ. καφενεία Β9. Ιστορία του αυτοκινήτου Β10. Καστελόριζο Β11. Κύπρος Β12. Θρακικός ΑντίκΤυπος Β13. Βυζάντιο – Μεσαίωνας

Γ. Επιστήμη / Κοινωνική Ζωή

Γ1. Εκπαίδευση Γ2. Ειδική Εκπαίδευση Γ3. Θετικές επιστήμες Γ4. Ιατρική Γ5. Οικονομία Γ6. Πολιτική Γ7. Θρησκεία Γ8. Λαογραφία Γ9. Θέματα νεολαίας Γ10. Αθλητισμός Γ11. Φύση Γ12. Καλειδοσκόπιο Γ13. Πολιτικός Λόγος Γ14. Φύση και Στοχασμός

Δ. Ελληνισμός

Δ1. Ιστορία της ξενιτιάς Δ2. Θέματα αποδήμων Δ3. Καλλιτεχνική ζωή αποδήμων Δ4. Παλιννόστηση Δ5. Αλλοδαποί Ελληνόφωνοι Δ6. Η φυλή των Καλάς (Καλάσα) Δ7. Ελληνόφωνοι Κάτω Ιταλίας Δ8. ΜΜΕ Ομογένειας Δ9. Έλληνες Αμερικής Δ10. Έλληνες Αυστραλίας Δ11. Έλληνες Γερμανίας Δ12. Ξενόγλωσση Αρθρογραφία Δ13. Δημήτρης Τσαφέντας

Ε. Επικαιρότητα / free ebooks

Ε1. Επικαιρότητα Ε2. Βιβλιοπαρουσίαση Ε3. Αστικοί Μύθοι Ε4. Παυσίλυπος Λόγος Ε5. Ασήμαντα Πράγματα Ε6. Κύρια Ονόματα Ε7. Προσωπικότητες Ε8. 24grammata WebTV Ε9. Λογοτεχνικοί Διαγωνισμοί Ε10. Φωτογραφικά Albums Ε11. Free eBooks in Italiano Ε12. Ηλεκτρονικά Βιβλία (eBooks) Ε13. Free eBooks in English

Εκτυπώστε το άρθρο Εκτυπώστε το άρθρο
Στείλτε το άρθρο
Αρχική » 24γράμματα:, editorial, Λογοτεχνία, Σύγχρονοι Λογοτέχνες

M. Τασάκος, ο μέτριος βίος του Αλέξανδρου Βαλέτα (μυθιστόρημα)

Προστέθηκε από

Το νέο μυθιστόρημα του Μ. Τασάκου από τις ηλ. εκδόσεις 24grammta.com (σειρά εν καινώ)

Μ. Τασάκος. Ο μέτριος βίος του Αλέξανδρου Βαλέτα.

Μυθιστόρημα

Fliping book         κλικ εδώ

αριθμός σειράς 16, ημ. έκδοσης:01/10 /2012

και για να το κατεβάσετε σε μορφή       pdf       κλικ εδώ    (1,5MB)

Προλογικό σημείωμα του συγγραφέα
Σήμερα είναι πια σε όλους γνωστό το συγγραφικό έργο και το ταλέντο του δημοσιογράφου Νίκου Λαμπρόπουλου. Είναι επιπλέον κοινά αποδεκτό, πως από το σύνολο του μεγάλου του έργου, οι «Θρυαλλίδες», το πρώτο του μυθιστόρημα, είναι το πιο έντονο, το πιο καλογραμμένο, εκείνο που και μόνο του εάν υπήρχε, θα ήταν αρκετό για να προσδώσει στο συγγραφέα του τον τίτλο του σημαντικού λογοτέχνη.
Μετά το θάνατό του πολλές λεπτομέρειες έγιναν γνωστές (σε βαθμό μάλιστα υπερβολής), οι επανεκδόσεις των βιβλίων του ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο και το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν τέτοιο, που η εκδοτική του εταιρία σε συνεργασία με καλούς του φίλους και συνεργάτες, προχώρησε στη θεμελίωση ιδρύματος, όπου εκτίθεται το σύνολο σχεδόν της δημοσιογραφικής και λογοτεχνικής του δημιουργίας.
Όταν η δόξα εμφανίζεται ξαφνικά, γεγονότα από το παρελθόν, άλλοτε ασήμαντα και άλλοτε ουσιώδη εξανεμίζονται, χάνουν την πραγματική τους διάσταση και τα πρόσωπα αποκτούν διάσταση μυθική. Όμως για μένα, ισόβιο θαυμαστή του έργου του και ερευνητή της προσωπικής του ζωής, (μόνο φυσικά σε ό,τι αφορά γεγονότα που επηρέασαν τη μετέπειτα πορεία του), το παρασκήνιο και οι δυσκολίες μιας αχάριστης περιόδου, της λεγόμενης πρώιμης, έχουν τη σημασία τους. Καταδείχνουν τον τρόπο σκέψης και αποδεικνύουν τη σημασία του Τυχαίου, της Μοίρας και των ασήμαντων φαινομενικά λεπτομερειών, που όμως χωρίς την ύπαρξή τους θα μιλούσαμε σήμερα εντελώς διαφορετικά, για ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια της πνευματικής ζωής του τόπου.
Εντελώς τυχαία και κάτω από περίεργες συνθήκες, (που ασφαλώς λιγοστό ενδιαφέρον έχει η περιγραφή τους), ήρθαν στην κατοχή μου πληροφορίες για την περίοδο που προηγήθηκε της έκδοσης των «Θρυαλλίδων». Ακόμα πιο επισταμένη έρευνα μου αποκάλυψε γεγονότα άγνωστα, μα γοητευτικά στην προσπάθεια κατανόησης της ανθρώπινης φύσης και συμπεριφοράς.
Οι σελίδες που ακολουθούν, θέλω να πιστεύω, πως δεν είναι απλά το παρασκήνιο μιας επιτυχημένης συγγραφικής δραστηριότητας. Παρουσιάζουν για πολλοστή φορά, αιώνια και αναπάντητα ερωτήματα που στο παρελθόν έχουν απασχολήσει με βάσανο ισόβια, τα μεγαλύτερα ονόματα της επιστήμης, της φιλοσοφίας και της τέχνης.
Έξοχα περιγράφει τα διακυβεύματα μιας μάχης καταδικασμένης σε επανάληψη, ο ίδιος ο Λαμπρόπουλος, από την εποχή ακόμα που έγραφε τις διάσημες κριτικές του στις πολιτιστικές σελίδες…: «η προσπάθεια του ανθρώπου ν’ αλλάξει το χαρακτήρα του, αυτοκαταστροφικές επιλογές, κρίσιμα διλήμματα, προσωπικότητες αδύναμες και γι’ αυτό παρασυρμένες, προδομένες ιδέες και οράματα και προπαντός η μοίρα του πάθους, της ασυμβίβαστης ουτοπίας, μέσα σε κοινωνίες με όρια περιορισμένα και ανοχή, τις περισσότερες φορές, μηδενική
Εντυπωσιάζει πάντοτε, σε όλη τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας, εκείνη η μεγάλη προσωπικότητα, που με πείσμα μοναδικό, κολυμπά αντίθετα στο ρεύμα και με τρόπο τυφλό, πολλές φορές και βίαιο, αλλάζει τη μοίρα των ανθρώπων. Όμως, πιότερος θαυμασμός αρμόζει στους άσημους και άδοξους πιονέρους, που αρνήθηκαν να συμβιβαστούν με το μέτριο και σε τούτη την προσπάθεια τα έχασαν όλα. Ζωές μοναχικές που γονίδιο σπάνιο τις κράτησε όρθιες ως το τέλος, σαν σύμβολα παγκόσμια του ανυποχώρητου, του ασυμβίβαστου, της τυφλής πίστης στην απόλυτη ουτοπία.
Άλλη φιλοδοξία δεν έχουν οι γραμμές που ακολουθούν, από το να δώσουν λίγο χώρο, λίγη μνήμη, σε προσωπικότητες μοναχικές που έφυγαν αθόρυβα, χωρίς ποτέ να δουν ακροατήριο στα μεγαλειώδη τους και ανεκπλήρωτα όνειρα.
Αθήνα, φθινόπωρο του 2009
Μ.Τασάκος